BELI PRODUK HIRAQ SECARA ONLINE. TIADA CAJ PENGHANTARAN!

Isnin, 26 September 2011

Sharing is caring;kita adalah apa yang kita fikirkan!


As salam.. hari ni aku nak share 1 artikel kat u'olls.
Sebab nye; pada aku artikel ni sgt2 lah berinspirasi.

Bahasa nya bersahaja, tak berbelit2 dan bila aku membaca nya,
intisari nya satu-persatu masuk kedalam otak aku utk di proses
dan seterus nya menjadi pegangan atau pun lebih kepada motivasi
utk diri aku.

Judul nya "Fikir Sahaja Apa Yang Kita Mahu"
Yup, kita boleh pikir apa saje kita nak pikir. Kita adalah apa yang kita pikirkan.
Kita akan sedaya upaya cuba utk melaksana kan apa yang kita pikirkan.

Contoh nya;

Baru semalam, aunty cleaner kat opis aku ni bercerita. Anak perempuan nya baru
bersalin, tapi kedua payudara nya tak ada susu (keluar sikit aje.) So dia kasi anak dia
minum susu formula.

Then amoi kat opis aku ni cakap lah kat aunty tu, "kan semua orang kuar susu punya".

Aku pun menyampuk lah.. "betul,betul,betul.. sebab susu tu sebenarnya otak kita yang control. i pernah baca
kat magazine masa i anak dara dulu, and i pernah test memang kuar susu hehe.. i masa pregnant 4 bulan dah
ada susu.kat tv pun pernah kuar tau (Rancangan Nona kat TV3),ada orang tu dia ambil anak angkat tapi dia
teringin nak susu kan bayi tu, so dia mintak advise doktor. Then doktor ajar lah dia.. then dia berjaya susu kan
bayi tu dengan susu badan (susu ibu). Tak semesti nya kita kena pregnant, then bersalin baru payudara kita kuar susu"

"oooo u pernah buat eh, macam mana u buat eh.. susu, susu,susu pas tu terus keluar susu eh hahaha" amoi tu pegang
kepala dia dgn kedua tangan seperti orang tengah berpikir

Itu citer semalam.. hanya lah contoh apa yang ingin aku sampai kan. Tapi aku bukan lah sesape. Bukan seorang professor,
doktor atau pun pakar bahasa. Cuma ingin berkongsi pahit manis kehidupan kita yang bergelar manusia. ;)

klik link bawah ni ye, terus sambung pembacaan korang ;)



Fikir Sahaja Apa Yang Kita Mahu | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan